دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 03:33

ورد آپ؛ برنامه‌ای برای گسترش دایره لغات انگلیسی 

«ورد آپ» برنامه‌ای برای تقویت و گسترش دایره لغات زبان انگلیسی است.
کد خبر : 400699
hello-in-100-languages-1024x571.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورد آپ براساس سه مفهوم ساده اما کاربردی به گسترش دایره لغات کاربر کمک می‌کند که شامل بیشترین لغات مورد استفاده، درک هر واژه و یادگیری همیشگی می‌شود.


این اپلیکیشن 20 هزار واژه انگلیسی که بیشترین استفاده را در این زبان دارند به ترتیب میزان کاربرد آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این لغات از دیالوگ‌های هزاران فیلم سینمایی و برنامه تلویزیونی استخراج شده است. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا با نحوه استفاده از لغت در دنیای واقعی آشنا شوند.


ورد آپ ویدئوهای کوتاهی از برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی به متن‌های آموزشی اضافه می‌کند تا روند یادگیری را برای کاربر جالب کند. این کار نمونه‌هایی از نحوه استفاده لغت در موقعیت‌های مختلف را نشان می‌دهد. بنابراین کاربر تنها یک واژه را یاد نمی‌گیرد بلکه آن را به طور کامل درک می‌کند.


انسان به‌سادگی مواد آموزشی را از یاد می‌برد. همچنین انتقال آموخته‌ها از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت نیاز به مرور مکرر دارد. ورد آپ برای آموزش لغات از روش تکرار با فاصله استفاده می‌کند. از نظر علمی ثابت شده که این روش باعث یادگیری همیشگی آموخته‌ها می‌شود.


ورد آپ ابتدا واژه‌ای را به کاربر آموزش می‌دهد و روز بعد آن را می‌پرسد. اگر کاربر لغت را به یاد نداشته باشد، معنی آن را نشان می‌دهد. این روش تا روزی که کاربر معنی لغت را به خاطر بسپارد ادامه دارد. استفاده از روش تکرار با فاصله بهترین روش برای گسترش دامنه لغات در یک زبان خارجی است. هر شخص با سرعت متفاوتی لغات را یاد می‌گیرد.


این برنامه برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته و استفاده از آن رایگان است.


انتهای پیام/4115/4021/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته